fbpx

פוחלצים בירושלים; איפה? בבית הקפה 'תמול שלשום'

בגלריית קיר1 בבית הקפה תמול שלשום בירושלים נפתחה בימים אלו תערוכה חדשה: צילומי פוחלצים של דנה אריאלי לצד הגיגים של שלומית נעים-נאור, אוצרת ליאורה וייז.

בתערוכה החדשה מציגה אריאלי סדרת צילומים של פוחלצים ירושלמים שצולמו במהלך השנים 2022-2009 במקומות שגרתיים ולא שגרתיים ברחבי העיר: מוזיאון הטבע, אוספי האוניברסיטה בגבעת רם, גן החיות התנכ"י, בית פאולוס, התחנה לחקר הציפורים, ועוד ועוד. מוצג נוסף בתערוכה הוא היומן אותו ניהלה דנה אריאלי במהלך השבועות שקדמו לפתיחת התערוכה, והמתאר את תהליך החיפוש אחר הפוחלצים בעיר, מפגשים שערכה, אנשים שפגשה והמקומות בהם ביקרה וצילמה.

 

ליאורה וייז, אוצרת: "השילוב של אמנות לצד טקסטים באה לידי ביטוי היטב בתערוכה החדשה בה מוצגים 17 צילומי פוחלצים של דנה אריאלי לצד הגיגים שכתבה שלומית נעים נאור. התערוכה עוסקת בצד מסתורי במיוחד של העיר, ירושלים של פעם, הצילומים של דנה עוסקות בנושא קריפי במיוחד והדרך שבה בחרה להנציח את הפוחלצים הופכת את החווייה לסוריאליסטית במיוחד“.

דנה אריאלי, צלמת וחוקרת: "בשנים האחרונות אני מגלה על עצמי שיש לי הערצה גדולה למוסדות תרבות ירושלמיים. גם, ואולי בעיקר כאלו שאבד עליהם הקלח…הביקורים שלי במוזאון הטבע החלו כאשר הייתי ילדה, ונמשכו לאורך כל השנים. בעצם כל המוסדות שאותם ביקרתי לקראת התערוכה הזו ירושלמיים באופים".

פרופ׳ דנה אריאלי עוסקת במחקר ובצילום ומתמקדת בקשרי הגומלין שבין אמנות לפוליטיקה במשטרים טוטליטריים ובדמוקרטיות. פרסמה עשרות ספרים ומאמרים בנושא זה. אריאלי מציגה צילום בעשור האחרון בארץ ובעולם. פרויקט הפנטום הציוני שלה, הוצג בביאנלה לאדריכלות בוונציה בשנה שעברה. מרצה בפקולטה לעיצוב במכון טכנולוגי חולון ובמכון מנדל בירושלים.

קטע מיומנה של דנה אריאלי 23.4.2022

עכשיו אני נמצאת באולמות תצוגה עמוסי ויטרינות, שמריחים מוזר. שילוב בין טחב לצחנה שעולה ממקום שלא מאוורר מספיק. המעבר שלי בין האולמות חטוף ומהיר. אולי חיפשתי שלט יציאה. תוך כדי אני חולפת על פני ויטרינה מוארת באור חלוש אני מסתקרנת ומתקרבת. נדמה לי שמה שאני רואה לא ייתכן, ועל כן המבט שלי מתקבע על שלט המידע הקטן ״עגל בעל שני ראשים״ כתוב שם. הייתי אולי בת 13 או 14 כשברחתי מחוג ביולוגיה במוזאון הטבע בירושלים באמצע הניתוח של הקרפדה. מאז מלוות אותי שתי התמונות ההן, של הסקלפל המונף באוויר, ושל העגל בעל שני הראשים, ספק מוקסמת מהזוועה.

שלומית נעים-נאור משוררת ואשת חינוך ירושלמית, פרסמה שני ספרי שירה; 'אין לדבר סוף' ו'הדברים שאנחנו לא מדברות עליהם'. בעלת תואר ראשון בספרות עברית ופילוסופיה האוניברסיטה העברית, ותואר שני בכתיבה יוצרת אוניברסיטת בן גוריון, בוגרת מנדל למנהיגות חינוכית, במסגרת לימודיה פגשה את פרופ' דנה אריאלי ומאז היא חולמת ליצור איתה ביחד. מפחדת מפוחלצים.

התערוכה תנעל ב14.9.2022

לפרטים נוספים 02-6232758 ובאתר www.tmol-shilshom.co.il, רחוב יואל משה סלומון 5 ירושלים, מדרחוב נחלת שבעה ירושלים.

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *