fbpx

אירוע ייחודי למען האחים והאחיות של ילדי צמי"ד; יהודה פרוידיגר: "שמח שהגענו לשלב הזה"

עיריית ירושלים באמצעות מחלקת צמי"ד, קיימה אירוע ראשון וייחודי למען האחים והאחיות של ילדי צמי"ד, שעתיד להפוך לסדרה של מפגשים שייפרסו לאורך זמן ויהוו עבורם מקור ליצירת קהילה וסביבה חברתית תומכת.

מחלקת צמי"ד מספקת לאורך השנה מענה לילדים עם מוגבלויות ולבני משפחותיהם. בתוך כך, הוקמו בכלל המינהלים הקהילתיים בירושלים, פורומים של הורים פעילים שמטרתם לקדם ברמה השכונתית-קהילתית את נושא המוגבלות והצרכים המיוחדים. אחד מההיבטים החשובים שעלו במסגרת מפגשים אלו, נוגע להענקת התמיכה לאחים והאחיות של ילדי צמי"ד, שזקוקים גם הם למענה על הצרכים והאתגרים איתם הם מתמודדים. ובעקבות כך, עלה הרעיון לקיום אירוע מיוחד המוקדש כולו להם.

הדבר הפך למציאות באירוע שהתקיים בחורשת הירח, והזמין אליו את כל האחים והאחיות לילדים עם מוגבלויות בעיר, במסגרתו שיחקו יחד במשחק "לייזר טאג" משותף ונהנו ממפגש חברתי ומהנה. מטרת האירוע הייתה להפגיש את האחים והאחיות אחד עם השניה ולייצר עבורם מפגש חוויתי עם קבוצת השווים שלהם, במסגרתו הם יוכלו להרגיש תחושת שייכות ותמיכה, בשילוב פעילויות מהנות.

לאור הצלחת האירוע והביקוש הגדול לאירועים נוספים, הוחלט להפוך את האירוע החד-פעמי לסדרת מפגשים שיכללו בכל פעם פעילות חווייתית אחרת, ויוכלו לייצר קרבה והיכרות מעמיקה יותר בקרב קהילת האחים והאחיות של ילדי צמי"ד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הרחבת מעטפת התמיכה הניתנת לילדי צמי"ד ולמשפחותיהם בעיר, עומדת לנגד עינינו כל הזמן, עם קידום יוזמות חדשות וראשונות מסוגן, העולות מתוך הקשבה מלאה לצורכיהם. נמשיך להעמיק את פעילותנו בנושא, בדגש על חיזוק החוסן האישי והמשפחתי של ילדי צמי"ד וכלל בני משפחתם והענקת מענה מיטיבי ומקיף עבורם".

יהודה פרוידיגר חבר מועצה ומחזיק תיק צמי"ד: "כשביקשתי להיות מחזיק תיק צמי"ד ראיתי לנגד עיניי גם את הילדים שלי שגדלו לצד ילד עם מוגבלות והתמיכה הרציפה שהיו צריכים לקבל כדי לגדול מחוזקים יותר. כבר אז חשבתי על כך שאנו במחלקה צריכים לתת מענה חברתי מקיף למשפחה. אני שמח שהגענו לשלב הזה, מודה לראש העיר שתומך במהלך הזה ובמחלקה בכלל ומחזק את עובדי המחלקה בעבודתם בתחום חדש ונוסף זה".

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *