fbpx

פרשת "מעבר לפינה" | כתבי אישום כנגד שנייים מהקבוצה עבריינית שפעלה בירושלים

כתבי אישום הוגשו נגד שני נאשמים תושבי ירושלים בעבירות מס בגין פעילותם כחלק מקבוצה עבריינית שפעלה להפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף מאות מיליוני שקלים

שני כתבי אישום נפרדים הוגשו כנגד הנאשמים בסאם עוקה וראמי יוסף, תושבי ירושלים, לבית משפט השלום בירושלים, במסגרת פרשת "מעבר לפינה" אשר עניינה בקבוצה עבריינית שפעלה להפצתן של אלפי חשבוניות פיקטיביות. כתבי האישום מייחסים לשניים, כל אחד לפי חלקו, עבירות שמטרתן להביא לכך שאחרים יתחמקו או ישתמטו מתשלום מע"מ, עבירות מס לפי פקודת מס הכנסה וכן מיוחסת לנאשם ראמי יוסף עבירת זיוף מסמכים.

מכתבי האישום עולה כי עוקה ויוסף עבדו כחלק מקבוצה עבריינית אשר פעלה בין השנים 2015-2011, לצורך ביצוע עבירות מס, עבירות הלבנת הון ועבירות נוספות באמצעות הפצת חשבוניות פיקטיביות. לצורך כך הוקמו על ידי הקבוצה עשרות חברות קש אשר נרשמו בבעלותם של אנשי קש, באמצעותן הופצו החשבוניות.

כתב האישום מייחס לבסאם עוקה כי פעל להוצאתן של 844 חשבוניות פיקטיביות באמצעות מספר חברות בסך כולל של 73,267,128 ₪, כאשר סכום המע"מ בגינן עומד הוא 11,007,816 ₪. הנאשם עשה זאת ביודעו כי לא בוצעה עבודה בפועל ובמטרה להביא לכך שאחרים ישתמטו או יתחמקו מתשלום מס. בנוסף, מואשם עוקה כי לא דיווח על הכנסותיו כחוק.

כתב האישום כנגד ראמי יוסף מייחס לו  כי פעל להפצתן של  1,325 חשבוניות פיקטיביות באמצעות חמש חברות שונות בסכום כולל של 119,835,281 ₪, כאשר סכום המע"מ בגינן עומד על 18,423,363 ₪. הנאשם עשה זאת ביודעו כי לא בוצעה עבודה בפועל ובמטרה להביא לכך שאחרים ישתמטו או יתחמקו מתשלום מס. כמו כן, מואשם הנ"ל שלא דיווח לרשויות המס על הכנסותיו כנדרש בחוק. עוד מואשם יוסף ביצירת מסמכים הנחזים להיראות כפרוטוקולי אסיפה כללית, אישורי העסקת עובדים, אישורי דיווחים לרשויות המס ועוד ביודעו כי תוכנם כוזב. את המסמכים הכוזבים מסר לחברי הקבוצה העבריינית לצורך הגשתם לרשויות ולגופים שונים במטרה ליצור מצג שווא של התנהלות עסקית לגיטימית.

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *