fbpx

עובד שנפצע לאחר שרכב על סגווי ביום כיף – הוכר כנפגע בעבודה

יום כיף מטעם העבודה הסתיים עבור תושב ירושלים, במפח נפש ובכאבים עזים. עו"ד גיל קראוס, המייצג את העובד, טען בתביעה אותה הגיש למוסד לביטוח לאומי (המל"ל), כי יש להכיר באירוע כתאונת עבודה, למרות שהתרחש מחוץ לכתלי מקום העבודה, ובמסגרת יום כיף. 
לדבריו, יום הכיף שנערך בירושלים, התקיים במסגרת שעות העבודה, לצרכי גיבוש העובדים, על חשבון המעסיק, ההשתתפות בו הייתה חובה, והנסיעה לירושלים ובחזרה ממנה וכן הנסיעות בתוך העיר עצמה אורגנו גם הן על ידי המעסיק. עבור העובד, כך נטען, נקטע יום הכיף בשיאו, כאשר בשעות אחר הצהריים, במהלך טיול בסגווי שהיה חלק מיום הכיף, הוא איבד שליטה על הכלי, הוטח לקרקע ונחבט בעוצמה. ממקום התאונה, כך נטען, הובהל העובד, כשהוא סובל מכאבים עזים, לבית החולים 'הדסה עין כרם', שם אובחן כי הוא סובל משבר של צוואר ירך ימין. בשל כך, אושפז העובד בבית החולים ועבר ניתוח לקיבוע השבר.
בתביעה למל"ל, טען עו"ד קראוס, כי אין עוררין על כך שמדובר בפגיעה שאירעה במהלך יום גיבוש, שהוא פעילות הנלווית לעבודה. "למעסיק היה עניין ברור בקיום יום הגיבוש כחלק בלתי נפרד ממהלך העבודה. יום הגיבוש אורגן ומומן באופן מלא על ידי המעסיק. לפיכך, מדובר בתאונת עבודה בהתאם לחוק הביטוח הלאומי", דברי עו"ד קראוס. לדבריו כתאונת עבודה יכולה להיחשב גם תאונה שלא אירעה בין כותלי מקום העבודה. "כל מקרה נבדק לגופו", טוען עו"ד קראוס, "אולם במקרה הזה הזיקה של המעסיק ליום הגיבוש אינה נתונה במחלוקת. המעסיק מימן את יום הגיבוש, חייב את העובדים להגיע ללא בנות זוג, וכמו כן יום הגיבוש שולם בתלוש משכורת כיום עבודה".
בימים אלה הודיע המל"ל לעובד, כי תביעתו התקבלה, והאירוע הוכר כתאונת עבודה. וועדה רפואית מטעם המל"ל שבדקה את העובד, קבעה כי הוא סובל מנכות זמנית בשיעור 40%. על החלטה זו הגיש עו"ד קראוס ערר, הנדון בימים אלה בוועדת ערר מטעם המל"ל. כך או כך, טוען עו"ד קראוס, העובד קיבל ויקבל תגמולים בסך מאות אלפי שקלים מהמל"ל בשל פציעתו בתאונה. בנוסף, במקרה ומצב בריאותו של העובד יחמיר במהלך השנים כתוצאה מהפגיעות שמהן סבל בשל התאונה, הוא יהיה זכאי לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעת החמרה במצבו – ובמקרה שיוכר, הוא צפוי לזכות בתגמולים נוספים.

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *