fbpx

כשציונות ויצירתיות נפגשים | פירות היער של כרמל ברי (שאתם חייבים אצלכם בבית!!)

במשך עשרות שנים האמינו כי לא ניתן לגדל בארץ פירות יער איכותיים וטעימים, בשל תנאי האקלים הרחוקים מלהיות אופטימליים עבור פירות שכאלה. עם זאת, כנגד כל הסיכויים, ניתן לראות את חברת ״כרמל ברי״, אשר הצליחה להתגבר על המכשולים ולהביא אל המדפים שלנו אוכמניות יפיפיות, טעימות וכמובן – ציוניות.

ב״כרמל ברי" הצליחו לפצח את בעיית האקלים הישראלי תוך התייעצות וסיעור מוחות עם מיטב המומחים העולמיים בתחום, כאשר אלו הבינו כי הפתרון לבעיית גידול האוכמנייה הכחולה בארץ, קשורה בזן אותו מגדלים. לאחר בדיקה מקיפה, נמצא כי הזן האוסטרלי הוא המועמד המועדף למשימה. וכך, שנת 2018 רכשה החברה רישיון בלעדי לגידול האוכמניות מזן זה בישראל. הזן, רשום כפטנט ומביא בסוף הליך הגידול הקפדני לפירות גדולים, מרשימים ועשירים בטעמם.

בשותפות עם משקי עין זיוון ונטור, נרכשו האדמות המתאימות בדרום רמת הגולן והוקמה חוות גידול המשתרעת על פני כ- 120 דונם ואשר ביכולתה להניב כ- 250 טון פירות בעונה. בשיתוף מלא עם הצוות בעל הניסיון והידע של חברת "כרמל אגרקסקו", שולבו בחווה זו הטכנולוגיות המתקדמות בעולם בתחום החקלאות, לרבות רובוטיקה ושימוש בחממות חכמות. באמצעות הציוד הייחודי גדלות האוכמניות על מצע המנותק מן הקרקע והשתילים מנוטרים לאורך כל ההליך, כך שהמגדלים יכולים לעקוב אחר התפתחות השיחים ולטפל בהם בהתאמה עד לקצירת הפירות. יתרון נוסף של האוכמניות מבית "כרמל ברי" הוא כי בניגוד לאוכמניות המיובאות ארצה, כל התוצרת של "כרמל בלוברי" עוברת הדברה ביולוגית בלבד, ללא כל שימוש בכימיקלים אשר אנחנו ממש לא מעוניינים להכניס לגופנו.

נציין גם כי מעבר לאוכמניות החברה מספקת סוגים רבים מאוד של פירות יער לצרכן: תות שדה – מזן רפאל, בפותח באופן בלעדי ל"כרמל ברי". פרי מתוק, גדול, קשיח, קריספי ומבריק. פטל אדום – ידוע בטעמו המתוק, עשיר בסיבים תזונתיים ובויטמין C. פטל שחור – טעם יותר חמוץ, מלא בנוגדני חמצון. דובדבנים אדומים – מתוקים ואיכותיים. ב"כרמל" מגדלים גם את דובדבן מזן "וישניה", פרי חמוץ וייחודי, הזוכה לאהדה ולביקוש בעונה. גולדן ברי – פרי המוגדר כ"סופר-פוד". יש המכנים אותו "תות הזהב" בשל צבעו הצהוב-כתום וצורתו הייחודית. עמוס בסיבים, נוגדי חמצון וויטמינים. גוג'י ברי – פרי המוגדר כ"סופר-פוד", מכיל כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים, מסייע לירידה במשקל. רימונים – גרעיני רימון קלוף, אחד משבעת המינים בהם התברכה ארץ ישראל, וכמובן את האוכמניות של "כרמל ברי" – עגולות, כחולות ומלאות בויטמינים ומינרלים, מהזן האוסטרלי האהוב על הישראלים.

אז בפעם הבאה שתפגשו אריזה שעליה הלוגו של ״כרמל ברי״, תדעו שמתלווה אליה איכות חסרת תקדים, מאמץ מדעי רחב היקף ואידאולוגיה ציונית חוצת גבולות שמקדמת את אהבת הארץ וקידום הסצנה הקולינרית בקרבנו.

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *