fbpx

ט"ו באב במגדלי הים התיכון ירושלים: יורה ופרץ קרנות מציינים 60 שנות זוגיות

 

לרגל ט"ו באב, חג האהבה העברי שיחול השבוע,שוחחנו עם יורה ופרץ קרנות דיירי בית הדיור המוגן מגדלי הים התיכון בירושלים, המציינים 60 שנות זוגיות מוצלחת, וזאת על מנת לקבל מהם טיפים ועצות טובות לזוגיות מושלמת וארוכת שנים.

פרץ (85) ויורה (82) משלימים אחד את השני כבר שישה עשורים. שניהם עלו בגיל צעיר לארץ מאירופה מספר שנים לאחר השואה, בהפרש של שנה אחד מהשני, ושניהם היו ילדים יחידים למשפחתם. יורה, נולדה בבוקרשט ברומניה עלתה לישראל בגיל 10 עם משפחתה היישר  לירושלים ומאז היא לא עזבה את העיר. היא עו"ד במקצועה ושימשה במשך יותר מארבע עשורים במספר תפקידים בכירים בלשכה המשפטית של משרד הבריאות. את פרץ היא הכירה דרך האהבה הגדולה שלה בחיים – הציור. "כל חיי אני מאוד אוהבת ציור ומעולם לא התנתקתי מהתחום הזה והלכתי באופן פרטי לשיעורים וקורסי ציור. כסטודנטית למשפטים באוניברסיטה הלכתי לקורס סטודנטים לציור וחיפשתי בן זוג שיש לו גם אהבה וכישרון לציור גם בכדי שהילדים שלנו יהיו אוהבי ציור. למזלי הגדול פגשתי שם את פרץ שהיה סטודנט לפסיכולוגיה וקרימינולוגיה, חובב ציור ופיסול , ומאז ועד היום אנחנו יחד".

אחרי שנה ושמונה חודשים של היכרות הם התחתנו. לזוג קרנות שני ילדים ושבעה נכדים ואם שאלתם לגבי העברת הכישרון לציור בגנים לילדים אז נספר שהבן הצעיר במשפחה למד בבצלאל והוא כיום אנימטור מצליח מאוד בדנמרק וזכה לפני כשנתיים בפרס יוקרתי ונחשק בוונציה בתחום האנימציה. "בסך הכול אני חושבת שדי הצלחתי בנושא" הוסיפה יורה. לאחר שיצאה לפנסיה, הגשימה יורה סוג של חלום ילדות והפכה למורה בציור, וכיום היא עורכת סדנאות ציור במגדלי הים התיכון כחלק ממובילות הדיירים בפעילויות התרבות והפנאי בבית.

פרץ נולד ביוגוסלביה ועלה לארץ בשנת 1949 עם הוריו לאחר שמשפחתו ניצלה מידי הנאצים. בדומה ליורה גם הוא הגיע עם משפחתו לירושלים ומאז הוא כאן. הוא עבד שנים ארוכות במשרד העבודה ושימש כמנהל אגף הבחינות. אחרי שיצא לפנסיה הוא המשיך בעשייה והתנדב במשך 10 שנים ברשות לשיקום האסיר ובמקביל חזר לפיסול. "עברנו תקופות לא פשוטות בארץ, היו מלחמות, הייתה תקופת צנע והיו לא מעט קשיים לאורך הדרך" אמר יורה " אבל אף פעם לא הייתה חסרה לי אהבה, כי פרץ היה שם תמיד בשבילי, וזה נתן לי המון ביטחון בחיים. יש לנו מזל גדול שמצאנו אחד את השני ואני מאושרת שאני עם פרץ. האהבה שלו מעניקה לי כוח פנימי".

פרץ: "זה הדדי. האהבה שהיא העניקה ומעניקה לי עד היום עושה אותי מאושר".

יורה: "יש לנו עד היום חיים טובים. לאורך החיים המשותפים שלנו לא עשינו דברים בומבסטיים אלא דברים קטנים, בפשטות ובטוב וכעושים את זה יחד, זה מתכון להצלחה".

אחרי 60 שנה יחד תנו לנו טיפים מרכזיים להצלחה בזוגיות ?

פרץ: "לדעת לוותר ולהבליג כשצריך. צריכים לדעת לעמוד על שלך ומתי לשחרר אבל באופן כללי ברגע שיש פרגון הדדי וויתור האחד למען השני זה תורם רבות לזוגיות".

יורה: "לכל אחד יש אופי אחר וצריכים לדעת לקבל את השני כמו שהוא וללמוד לחיות עם זה. לא צריך לוותר על כל דבר ובכל נושא אבל כן צריך להיות קשובים ונכונים בשביל הצד השני. דבר נוסף, הוא שצריכים לדבר . ברגע שמדברים ומשתפים אחד את השני זה חוסך בעיות ופותר הרבה דברים".

מה נאחל לכם לעתיד?

פרץ: "שנזכה לבריאות ואריכות שנים לשנינו ושנמשיך יורה ואני להיות יחד עוד הרבה שנים".

צילומים: צחי קראוס

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *