fbpx

פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-39 | אירוע התרבות הגדול, הוותיק והחשוב בישראל

אירוע הפתיחה נפתח כמיטב המסורת, בטקס חגיגי בבריכת הסולטן תחת כיפת השמים, בהשתתפות כ-5,000 צופים ואורחים. טקס פתיחה נערך במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו הגברת מיכל הרצוג, שר התרבות והספורט מר חילי טרופר, שר השיכון והבינוי, ושר ירושלים ומורשת מר זאב אלקין, מנהל פסטיבל הקולנוע ירושלים רוני מהדב-לוין, יו״ר הועד המנהל של סינמטק ירושלים דני מימראן.

אירוע הפתיחה נערך במעמד הבמאי השוודי רובן אוסטלונד, אורח הכבוד של הפסטיבל, שסרטו החדש ״משולש העצבות״ זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, הוקרן כסרט הפתיחה של הפסטיבל. אוסטלונד קיבל על הבמה אות הוקרה מטעם הפסטיבל. ראש העיר ירושלים משה ליאון שלח ברכה חגיגית מצולמת. את הטקס הנחתה שפרה קורנפלד.

מתוך דבריה של רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, בפתיחת האירוע: ״׳כל קיץ קורה דבר מה׳ כך כתב נתן יונתן ובאמת, כל קיץ קורה דבר מה מופלא שנקרא פסטיבל הקולנוע ירושלים. פסטיבל הקולנוע הפך לשם דבר, למרחב שטומן בחובו מנעד רחב כל כך, איכותי כל כך, ומעשיר כל כך. הפסטיבל הזה לא רק חושף את הקולנוע הישראלי למי שמובילים ומובילות את הזירה הקולנועית הבינלאומית; אלא גם מצליח לעודד יצירה מקומית, גם בשלביה המוקדמים ובוודאי כשהיא בשיאה; והכי חשוב להיות חממה לשלל פעילויות ומפגשים מעוררי השראה במובן הכי אותנטי של המילה בין יוצרים מהארץ ומהעולם. לקולנוע יש כוח להוציא אותנו מתוך היומיום שלנו, או לגרום לנו לשהות בתוך נימי הנפש. יש לו כוח פוצע אבל גם מרפא. כמו כל אמנות, יש בו, בקולנוע, כוח חיים. זו הסיבה שבגללה אמנות איננה מעין תחביב או עיסוק לשעות הפנאי, היא חייבת להיות חלק ממנעד ההתנהגויות האנושיות שלנו. היא חייבת להיות מגוונת ונגישה לכולם. לכו לראות סרטים".

בתמונה: נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, רווני מהדב-לוין מנהל הפסטיבל, רובן אוסטלונד הבמאי השוודי.

בתמונה: שר השיכון והבינוי ושר ירושלים ומורשת זאב אלקין, שר התרבות והספורט מר חילי טרופר, רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, נשיא המדינה יצחק הרצוג, מנהל פסטיבל הקולנוע ירושלים רוני מהדב-לוין. 

צילום: סיון פרג׳ 

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *