fbpx

עוקץ הרכבים-מעצר גבר ואישה בעקבות הונאה

 

עוקץ הרכבים: משטרת ישראל עצרה גבר המרצה עונש מאסר ואשה, בחשד שביצעו עבירות הונאה ומרמה בירושלים ובמרכז הארץ כלפי מוכרי רכבים. לאחר שנחשפו עשרה מקרים שונים של עוקץ בעלי רכבים, בסיום חקירתם הוגשו נגדם היום הצהרות תובע. מעצרם של החשודים הוארך ובימים הקרובים יוגשו נגדם כתבי אישום

בעקבות מספר תלונות שהתקבלו במשטרה בגין עבירות הונאה ועוקץ בעלי רכבים בירושלים ובמרכז הארץ, החלו חוקרי ימ״ר ירושלים בפעילות חקירתית סמויה במטרה לאסוף ראיות נגד החשודים במעשה. לאחר פעולות אלו עברה החקירה לשלב הגלוי, כשחוקרי ההונאה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, עצרו לפני כשבוע וחצי חשוד, תושב תל אביב בשנות ה-30 לחייו, בחשד שביצע עבירות הונאה שבמסגרתן הציג מצג שווא אודות תשלום כספי לקורבנותיו בעת שביקשו למכור את רכבם. עפ״י החשד, החשוד קיבל את הרכב לידיו ונעלם כאשר בהמשך התברר כי הכסף עבור הרכבים כלל לא הועבר לידי הקורבנות בפועל. עפ״י החשד מקרה ההונאה האחרון שביצע החשוד התרחש ימים ספורים לפני תחילת ריצוי עונש מאסר שהושת עליו, זאת בגין עבירות אחרות.

יום למחרת מעצר זה, עצרו חוקרי ימ״ר ירושלים חשודה נוספת (בשנות העשרים לחייה, תושבת ירושלים) בחשד שהייתה מעורבת גם היא במרבית מעשי ההונאה והמרמה שבוצעו. מהחקירה במשטרה עולה כי החשודים היו קובעים עם מוכרי הרכבים להיפגש לטובת קניית רכבם. החשודים היו סוגרים איתם זכרון דברים, ומשלמים להם באמצעות צ׳ק ללא כיסוי או בהעברה בנקאית פיקטיבית, ובתמורה לכך קיבלו לידיהם את הרכבים במרמה ושלא כחוק. חוקרי המשטרה ביססו תשתית ראייתית ל-10 מקרי הונאה של בעלי רכבים שונים, שבוצעו השנה עד לחודש יולי- בעת שהחשוד שנעצר החל לרצות עונש מאסר בפועל בגין עבירות אחרות, כשמרבית המעשים בוצעו במעורבות של החשודה שנעצרה.

מעצרם של שני החשודים הוארך מעת לעת בבימ״ש. עם סיום החקירה, היום הוגשו נגד שני החשודים הצהרות תובע ומעצרם הוארך בארבעה ימים עד לתאריך 23.11.2022 בימים הקרובים צפויה יחידת התביעות של מחוז ירושלים להגיש נגדם כתב אישום בגין עבירות מרמה והונאה.

לצד המשך המאבק המשטרתי בעברייני מרמה והונאה הפוגעים בכיסו וברכושו של הציבור, במשטרה ממליצים למוכרי רכבים באשר הם לנקוט בכל הצעדים הנדרשים בכדי להבטיח כי התשלום עבור הרכב מתקבל בפועל, זאת בטרם מסירת הרכב לחזקת הרוכש או לכל הפחות בעת העברתו בפועל, הכל בכדי למנוע מעשי עוקץ ומרמה מעין אלו.

 

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *