fbpx

ירושלים ממשיכה להוביל בהתמודדות עם שינויי האקלים

עיריית ירושלים היא העיר היחידה בישראל שמשתתפת בפרויקט האירופאי Sunrise – פרויקט אירופאי חדש בהיקף של 10 מיליון אירו במימון האיחוד האירופי

במהלך שלוש השנים הקרובות, העיר ירושלים תעבוד יחד עם עוד 40 ארגונים נוספים בכדי לפתח סט טכנולוגיות ופתרונות חדשים שישפרו את העמידות של תשתיות קריטיות כנגד השפעת מגיפות וסיכונים אחרים כמו משבר האקלים. עיריית ירושלים היא העיר היחידה מבין כלל ערי ישראל שמשתתפת בפרויקט, וזאת כחלק ממעורבותה הגבוהה והשקעתה בהתמודדות עם שינויי האקלים בישראל. התוכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים נועדה להבטיח את חוסן התשתיות הטבעיות, הפיזיות, הכלכליות והחברתיות של העיר במציאות של אקלים משתנה ואירועי קיצון. מטרת התוכנית היא להבטיח את ביטחונם ובריאותם של התושבים בעיר ולמנוע סיכונים ולפתח מנופים כלכליים.

פרויקט Sunrise החדש במימון האיחוד האירופי הינו פרויקט המבוסס על שיתוף ידע בין-לאומי, ונועד להבטיח זמינות, אמינות והמשכיות של תשתיות עירוניות קריטיות כגון תחבורה, אנרגיה, מים ושירותי בריאות. כחלק ממטרות הפרויקט, עיריית ירושלים תשתף בידע שלה על ההתמודדות עם משבר הקורונה ומשברים נרחבים נוספים, בכדי לעזור ולפתח טכנולוגיות לשיפור החוסן העירוני בזמני משבר. בנוסף, העיר תהווה חלק מתהליך הלמידה כדי להשפיע לחיוב על קבלת החלטות, שינוי מדיניות ושימוש בטכנולוגיות.

התוכנית העירונית בירושלים כוללת מגוון רחב של פעולות להתמודדות עם שינויי האקלים, כגון: צמצום פליטות והגבלת זיהום האוויר, נטיעות עצים במרחב הציבורי, הקמת קבוצת מנהיגות נוער ירושלמית למען האקלים, פיתוח והרחבת מערך תחבורה ציבורית חשמלית כגון רשת הרכבת הקלה, סלילת רשת של 200 ק"מ של שבילי אופניים לצד הרחבת המערך העירוני השכרת אופניים ('ירופאן'), פרישה של עשרות עמדות טעינה לרכבים חשמליים, וכן מיזמים עירוניים נוספים, אשר תורמים להפחתת זיהום האוויר בעיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים שמה לה למטרה להפוך את בירת ישראל למובילה גם בתחום איכות הסביבה במדינה, ואני גאה שירושלים לוקחת חלק בפרויקט החשוב הזה. שיתוף פעולה בינלאומי יתרום להתמודדות עם שינויי האקלים בעיר ויאפשרו לתושבי העיר להמשיך ולנשום אוויר הרים צלול כיין עוד שנים רבות".

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *