fbpx

משה ליאון חנך בבית הכרם רחבה ע"ש "צייד הנאצים" אלי ויזל ז"ל

טקס קריאת שם רחבה ע"ש אלי ויזל בעיר הבירה התקיים במעמד שגריר צרפת בישראל, שגריר רומניה בישראל, מנכ"ל עיריית ירושלים, נשיא הקהילה היהודית במונקו, נשיא המועצה הבינלאומית של יד שרה, מייסד ויו"ר יד שרה, ראש העיר לשעבר – אורי לופוליאנסקי ואחיינו של אלי ויזל- ד"ר סטיב ג'קסון.

אלי ויזל נולד בשנת 1928 בטרנסילבניה. בהיותו נער צעיר כבן 15, הובל יחד עם משפחתו למחנה ההשמדה אושוויץ, שבו נרצחו אימו ואחותו הצעירה. שתי אחיותיו הבוגרות ניצלו, אך אלי ואביו נשלחו למחנה בוכנוואלד, בו האב נרצח ואלי הצעיר נותר מיותם מהורים ואבוד בכאוס של המלחמה הנוראית. לאחר המלחמה, יצא ויזל ללימודים בפריז ועבד כעיתונאי וגם כתב את ספרו הראשון "הלילה" ואחריו כתב למעלה מ-60 ספרים, רבים מהם על השואה. בשנת 1976, קיבל ויזל תואר פרופ' באוניברסיטת בוסטון, שם שימש כמרצה למדעי הרוח. הוא זכה במספר רב של פרסים, לרבות מדליית החירות הנשיאותית, מדליית הזהב של הקונגרס ומדליית החופש וכן למעמד קצין בכיר בלגיון הכבוד הצרפתי.

בשנת 1978 מונה ויזל על-ידי הנשיא ג'ימי קרטר ליו"ר הוועדה הנשיאותית לזכר השואה. בשנת 1980 היה ליו"ר המקים של המועצה האמריקנית להנצחת זכר השואה ושימש גם כנשיא ומייסד האקדמיה האוניברסלית לתרבויות בפריז. אלי ויזל זכה ביותר מ-100 תארי כבוד ממוסדות להשכלה גבוהה. בשנת 1986 זכה בפרס נובל לשלום ומספר חודשים לאחר מכן, ייסדו מריון ואלי ויזל את קרן אלי ויזל לאנושיות. ויזל נודע כתומך נלהב של מדינת ישראל, תמך במאבק יהודי ברית המועצות, בפליטים ממדינות רבות בעולם, בקורבנות רעב ובקורבנות מלחמות שהתחוללו בעולם. ויזל הוא אזרח כבוד של העיר ירושלים ופעל ללא לאות למען עיר הבירה וקידומה ברחבי העולם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "סיפורו של אלי ויזל הוא סיפור של ילד שניצל מהתהום הכי עמוקה ומציפורניו של הצורר הנאצי, שהפך עם השנים, בזכות פועלו ואישיותו, לאחד הסמלים הבולטים של העם היהודי. ויזל, שאיבד את הוריו כנער צעיר וראה מראות זוועה, לא נתן למוות, לצער ולכאב לרפות את ידיו ולשקוע לתוך היגון הבלתי יתואר. הוא קם מן האפר והעפר ולחם למען העם היהודי ולמען עמים אחרים. ויזל שימש וישמש כסמל לעוז, גבורה וניצחון של היחיד על האכזריות והרוע שיש בעולם".

הרב אורי לופוליאנסקי, יו"ר ומייסד 'יד שרה' אמר באירוע: "ההנצחה של מר ויזל בכיכר יד שרה מסמלת את המאבק והניצחון של מאבקו הבלתי מתפשר למען האהבה והאחווה בין האנושות כולה".

אהרן פרנקל, יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של יד שרה ומי שפרש את חסותו על האירוע, אמר באירוע: "אלי ויזל היה הומניסט בכל מאודו, ואין ראוי מלהנציח את זכרו סמוך לבית יד שרה, מרכז של הומניזם ודאגה לכלל בני האדם בלב לבה של ירושלים".

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *