fbpx

יזן גאבר הורשע בביצוע הרצח של ראזי מהלווס

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את יזן גאבר בביצוע הרצח של ראזי מהלווס עמו היה מסוכסך לפני כשנתיים בכפר עקב. בנוסף הורשע הנאשם בביצוע עבירות נשק נוספות.

על פי כתב האישום, בחודש יולי 2020 הנאשם נהג ברכבו יחד עם שני אחייניו, כשהוא מצויד ברובה מסוג M16 ותחמושת אשר רכש באופן לא חוקי שלושה חודשים קודם לכן. כאשר הבחין במנוח עמו הוא מסוכסך, בעודו פורק קניות מרכבו בסמוך לבניין מגוריו, ירה באוויר ונמלט. בתגובה למעשיו המנוח נכנס לרכבו, נסע אחריו במהירות, והתנגש ברכבו של הנאשם לאחר שנחסם על ידי רכב אחר. אז, יצא הנאשם מרכבו, כיוון את נשקו לעבר רכבו של המנוח וירה מספר פעמים בעודו מתקרב לרכב. כתוצאה מהירי, חדרו לרכב המנוח ארבעה קליעים, אחד מהקליעים פילח את לבו של המנוח וגרם למותו. מיד לאחר הירי הנאשם התקרב לרכבו של המנוח, הסתכל לתוכו מבעד לחלון ולאחר מכן התרחק בעודו יורה באוויר. בשלב זה, הנאשם ואחייניו נכנסו ללא רשות לרכב שחסם את דרכו, לאחר שנמלטו ממנו נוסעותיו בשל הירי שביצע הנאשם, ונמלטו מהמקום. בסמוך לאחר מכן, הנאשם נסע ביחד עם בני משפחתו לקרוביו במחנה הפליטים שועפאט והמשיך משם למחנה הפליטים ענאתה עד שהסגיר את עצמו יומיים לאחר מכן למשטרה.

בתשובתו לכתב האישום, הנאשם הודה בירי באוויר בלבד וטען כי המנוח נורה על ידי גורם אחר בטרם התנגש ברכבו, ולחלופין טען כי פעל מתוך הגנה עצמית וכי לא הייתה לו כוונה להמית את המנוח. פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד נועה עזרא-רחמני, ביקשה לדחות את כל טענותיו, אשר עמדו בסתירה למכלול הראיות שהוצגו בפני בית המשפט. בית המשפט (הרכב השופטים א' דראל – סגן נשיא, א' אברבנאל, ח' זנדברג) קבע במסגרת הכרעת הדין כי הראיות הנסיבתיות שהוצגו, שנמצאו מהימנות, מעלות תמונה כוללת המביאה למסקנה המרשיעה, וכי אין בהסבר החלופי שניתן על ידי ההגנה כדי לעורר ספק סביר בכך. כמו כן, נקבע כי מכלול הראיות מלמד על קיומה של כוונה מצד הנאשם להביא למותו של המנוח, שכן ירי של מספר כדורים לעבר רכב, בין היתר לעבר מושב הנהג, מביא באופן טבעי ובהסתברות גבוהה למותו של היושב ברכב. נוסף על כך, נדחתה הטענה להגנה עצמית, ונקבע כי לא הוכח שאכן בוצע ירי לעבר הנאשם או שרדפו אחריו מספר רודפים המצוידים בנשק. הנאשם זוכה מעבירת ירי מנשק חם באזור מגורים, ביחס לירי בחלק הראשון של האירוע, והורשע בביצוע עבירות של רצח שנגרם בכוונה, רכישת והחזקת נשק, נשיאה והובלת נשק ושימוש ברכב ללא רשות.

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *