fbpx

לראשונה בישראל: בשערי צדק החלו בצנתור מניעתי לאי ספיקת לב

במסגרת מחקר בינלאומי שהיחידה לצנתורי לב בשערי צדק בראשות ד"ר דני דביר לוקחת בו חלק, מטופלים עם היצרות מסתם לב בחומרה בינונית שלא טופלו עד כה יצונתרו ובתקווה יוכלו לשוב לתפקוד מלא בטרם החמרה במצבם. מדובר בפוטנציאל שיפור בבריאותם של מיליוני מטופלים ברחבי העולם

פעולות השתלת מסתם בצנתור מבוצעות בהצלחה בישראל במטופלים עם היצרות קשה ותסמינית של המסתם האורטאלי- פעולה המכונה TAVI. מטופלים עם אי ספיקת לב עלולים לסבול מהחמרה משמעותית במצבם גם כאשר ההיצרות של המסתם האורטלי פחות מקשה. במצב זה האלטרנטיבה היא נטילת מספר תרופות, לעיתים במינון גבוה מאוד, עם תוצאה שלעיתים אינה מיטבית. האפשרות לטפל בהיצרות בינונית בחומרתה של המסתם במטופלים עם אי ספיקת לב נבחנת בימים אלה במחקר עולמי פורץ דרך בשם EXPAND II. הודות לניסיון הרב של ד"ר דני דביר בפעולות צנתוריות נבחר המרכז הרפואי שערי צדק להשתתף במחקר זה.

המטופל הראשון בישראל, הראשון במדינות אירופה במסגרת מחקר זה, ואחד הראשונים מסוגו בעולם כולו, טופל בהצלחה בבית החולים ע״י מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית וחדרי הצנתור, ד"ר דני דביר. המטופל בן 67 סבל מאי ספיקת לב מתקדמת עם ארבעה אשפוזים בחודשים האחרונים אך ההיצרות המסתמית ממנה סבל הייתה בדרגת חומרה בינונית שלפי הקריטריון הרפואי הסטנדרטי לא מצדיקה טיפול צנתורי. המטופל עבר לאחרונה במסגרת זו החלפת מסתם בצנתור בהצלחה ואנו כבר צופים שיפור ברמת התפקוד שלו. במידה ותוצאות מחקר זה יראו יתרון בטיפול בחולים עם אי ספיקת לב והיצרות מסתם אורטאלי בחומרה בינונית אוכלוסיית המטופלים המיועדים לטאבי עשויה לגדול במידה ניכרת, מעבר לגדילה המשמעותית שכבר קרתה בפעילות זו בשנים האחרונות.

ד"ר דני דביר: ״הטיפול בחולים עם אי ספיקת לב כולל תרופות ממשפחות שונות שנועדו להקל על פעילות הלב. מטופלים עם אי ספיקת לב והיצרות מסתם אורטאלי בחומרה בינונית יתכן ועשויים להשתפר מבחינה רפואית עם טיפול צנתורי להחלפת המסתם. פעולות אלו להחלפת המסתם בצנתור מבוצעות בשנים האחרונות באופן יומיומי אצלנו בהצלחה רבה ואנחנו שמחים לקחת חלק במחקר המשמעותי הזה״.

פרופ' טל חסין, מנהל יחידת אי ספיקת לב במרכז הרפואי הוסיף: " הקלת העומס מעל הלב החולה בפעולה צנתורית זו הוא בעל הגיון רפואי. זו הזדמנות להודות למטופל ובני משפחתו ולכל הצוות הרחב בשערי צדק שאפשר לנו להוביל בפריצת הדרך המחקרית הזאת".

פרופ' מיכאל גליקסון מנהל מרכז הלב המשולב במרכז הרפואי שערי צדק: "צוותי מרכז הלב המשולב ובראשם המצנתרים שואפים כל העת להיות בפיסגת הטכנולוגיות ולחפש מענה טיפולי ורפואי למטופלים הסובלים מבעיות לבביות מגוונות. מחקרים רבים כבר העידו על חשיבותו של הטיפול בהיצרות אורטלית קשה בשיפור איכות החיים והארכת החיים . אנו שמחים להיות בחזית ולהרחיב את השימוש בטאבי לאוכלוסיות נוספות ״.

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *