fbpx

עמותת אור ירוק: מעל 1,800 ילדים נפגעים בכל שנה בתאונות דרכים כנוסעים ברכב. ירושלים בראש

1,836 ילדים בגילאי 0-14 נפגעים בכל שנה בתאונות דרכים כאשר הם נוסעים ברכב – חמישה ילדים בכל יום בממוצע,  כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

מניתוח הנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי בעשור האחרון (2013 עד אוקטובר 2022) נפגעו 18,356 ילדים בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב הפרטי, 101 ילדים נהרגו ו-510 ילדים נפצעו קשה.

כאשר בוחנים את הנתונים בפילוח לערים עולה כי 8,484 ילדים נפגעו בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב, בתחום העירוני, בעשור האחרון (2013 עד אוקטובר 2022), המהווים 46% מכלל הילדים שנפגעו בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב – כמעט אחד מכל שני ילדים.

בירושלים נפגעו 1,040 ילדים עד גיל 14 בתאונות דרכים כאשר נסעו ברכב בעשור האחרון (2013 עד אוקטובר 2022), שניים נהרגו, 15 נפצעו קשה ו-1,023 נפצעו קל.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים רבים נפגעים בתאונות דרכים כאשר הם מוסעים ברכב הפרטי. בחלק מהמקרים ילדים נפגעים בתאונה לאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות או לא רתומים למושב בטיחות כהלכה. הורים רבים מסיעים את הילדים לא חגורים כי הם יודעים שהסיכוי ששוטר יתפוס אותם הוא קטן מאוד וזאת בשל מחסור ב-200 ניידות משטרה ומחסור גדול בשוטרי תנועה. הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל. ולכן בכל נסיעה, גם הקצרה ביותר, חייבים לוודא שכל הילדים חגורים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לאשר ולהוציא לפועל את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים אשר תוביל לצמצום משמעותי ואפקטיבי במספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים".

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *