fbpx

משטרת ישראל באזהרה חריגה

במשטרת ישראל התקבלו לאחרונה מספר תלונות על פריצות לחשבונות אינסטגרם, כשלאחר הפריצה העבריינים מפרסמים בפרופיל הצעות להשקעה במטבעות קריפטו (כמו ביטקוין). מכיוון שהפרסומים מציעים רווח גבוה ומגיעים מפרופילים של חברים, הקורבנות מתפתים לבצע השקעה, ואז הם מאבדים את כספם.

שווה לדעת: אם זה נשמע טוב מדי, זו עלולה להיות תרמית! אל תשקיעו אם אינכם בטוחים לחלוטין במה מדובר, בצעו בדיקה מקדימה לגבי התשואות המקובלות בשוק והיו זהירים במיוחד לגבי הזדמנויות השקעה במטבעות קריפטוגרפיים.

להלן אזהרות משטרת ישראל בנוגע להונאה

הונאת משקיעים – הונאה ובה אתר מתחזה/מיזם פיקטיבי מייצרים מצג שווא של חברה לגיטימית, תוך הבטחה לתשואות גבוהות.

הונאה זו עושה שימוש בהנדסה חברתית וכוללת הקמת מיזם כלכלי פיקטיבי תוך הטעיית ציבור רחב של משקיעים, על ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים ו/או בשיווק אגרסיבי. המיזם מתאפיין בפעולות עברייניות שתכליתן גריפת רווח כספי תוך מצג שווא המבוסס בעיקר על אתרים מתחזים. בשנים האחרונות תופעה זו הולכת ונקשרת לארגוני הפשע המאורגן.הונאת משקיעים כוללת מכירה בלתי חוקית של מכשירים פיננסיים שונים. לרוב, ההשקעות מתאפיינות בסיכון נמוך או אפסי לכאורה, תוך הבטחה לתשואות גבוהות.

איך זה עובד?

החשודים מקימים אתר שלרוב מועתק מאתר השקעות אמיתי – הכולל נתונים רציניים ואמינים כביכול, מה שמקשה על הגולשים לזהות שמדובר במזימה פלילית. בדרך כלל קורבנות מתפתים להשקעה באתר המתחזה בזכות הבטחות לתשואה גדולה תמורת השקעה קטנה יחסית. על פניו, הזדמנויות ההשקעה המוצעות נראות אטרקטיביות במיוחד. לאתר אין פרטי יצירת קשר – אלא באמצעות מילוי טופס יצירת קשר אנונימי.

פעמים רבות באתר יופיעו שגיאות כתיב ו/או טעויות בתחביר. זאת, מכיוון שהטקסט באתרים רבים נוצר בעזרת כלי תרגום אוטומטיים. התשלום מתבצע בדרך כלל באמצעות העברה בנקאית או שירותי תשלום מקוונים אשר לא ניתנים למעקב. בחלק מהמקרים, החשודים ימכרו את הנתונים שהתקבלו מהקורבנות (פרטים אישיים, נתונים פיננסיים, כרטיסי אשראי ועוד) ולאחר מכן ישתמשו בהם למטרות פליליות אחרות. לחילופין, הנתונים ימכרו לחשודים אחרים לטובת תכליות פליליות אחרות.

דעו כי מיזמי השקעות פיקטיביים רבים הפכו בשנים האחרונות למקור הכנסה אטרקטיבי עבור גורמים הקשורים לפשע המאורגן בארץ ובעולם.

כיצד תגנו על עצמכם?
אם זה נשמע טוב מדי, זו עלולה להיות תרמית! הונאות משקיעים מבוססות על הבטחות חסרות בסיס שמטרתן לפתות קורבנות פוטנציאליים להשקיע כספים, תוך הבטחות לתשואות עתידיות גבוהות. גם אם האתר נראה לכם אמין ומושקע, אין זו עדות לאמינותו של הגורם המציע לכם הזדמנות להשקעה. אל תשקיעו אם אינכם בטוחים לחלוטין במה מדובר – בצעו בדיקה מקדימה לגבי אפשרויות השקעה לגיטימיות והתשואות המקובלות בשוק לפני שתחליטו האם לקבל את הזדמנות ההשקעה שזה עתה הוצעה בפניכם.

היו זהירים במיוחד לגבי הזדמנויות השקעה המוצעות מגורמים זרים הנמצאים בחו"ל ומאתרי השקעה הדורשים מכם לשלם באמצעים כמו העברות בנקאיות או מטבעות קריפטוגרפיים. בדרך זו החשודים יכולים לטשטש את זיקתם לביצוע עבירות פליליות. אם קיבלתם הצעה להשקעה באתר כזה או אחר – בחנו תמיד את תנאי חוזה ההתקשרות ביניכם לבין הגורם המפעיל את המכשירים הפיננסיים.

נפלתם קורבן להונאת משקיעים?
בטלו מיד כל הוראת קבע או אמצעי תשלום המועבר למיזם ההשקעות הפיקטיבי. הגישו תלונה מקוונת באתר משטרת ישראל. בתלונה יש לכלול פרטים רבים ככל הניתן על האופן בו בוצעה ההונאה: כתובת אתר האינטרנט של אתר ההשקעות, אמצעי התשלום/פרטי החשבון אליו הועברו כספים, תכתובות רלוונטיות באפליקציות או בדואר האלקטרוני, משתמשים חשודים ברשתות חברתיות או כל מידע רלוונטי אחר להגשת התלונה. כמו כן, השתדלו לצרף צילומי מסך של האתר החשוד במידת האפשר.

הזהירו חברים, בני משפחה ועמיתים לעבודה מפני מיזם ההשקעות הפיקטיבי.

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *