fbpx

פסטיבל ימי הפלמנקו המופע המצליח מספרד 23-25 במרץ

פסטיבל ימי הפלמנקו במרכז הפסטיבל - !VIVA המופע המצליח מספרד המציג רקדנים גברים בלבוש ובסגנון פלמנקו נשי * תחרות הפלמנקו השנתית * מופעים מישראל ועוד 23-25 במרץ

פסטיבל ימי הפלמנקו השנתי, מיסודה של קרן עדי אגמון, ייערך זו השנה ה-29 במשך שלושה ימים במרכז סוזן דלל. בפסטיבל, שיתקיים בין התאריכים 23-25 במרץ, לצד תחרות הפלמנקו והסדנאות המקצועיות, יתקיימו מופעי פלמנקו מהשורה הראשונה, ביניהם  ALBOREANDO (רוקדים עם שחר) המצוין של להקת רמנגאר ו VIVA, המופע המרכזי מספרד מאת מנואל לינאן (Manuel Liñán), זוכה פרס המחול הלאומי הספרדי לשנת 2017. פרפורמר נדיב ומפתה בעוצמתו המסחררת  אשר זוכה לשבחים על אמנות הביצוע והכנות שבאמצעותן הוא שובר את כללי הפלמנקו. ¡VIVA! מציג רקדנים גברים המופיעים בלבוש ובסגנון ריקוד פלמנקו נשי מסורתי, ובכך חושף את ביטויי הזהות הרבים המתקיימים בכל גוף אנושי.

 

בפסטיבל ימי הפלמנקו 2023 מתקיימת תחרות הפלמנקו בפעם ה-16, ולראשונה עם חלוקה לשתי קטגוריות מובחנות – תחרות תגלית צעירה ותחרות מקצועית – מתוך מודעות לשפע הרקדניות שמקדישות את עצמן לסגנון הפלמנקו בארץ, ונמצאות בשלבים שונים של הכשרתן.  רבות מן הזוכות בעבר- בכל אחד מהמקומות בשלב הגמר – נסעו לספרד בזכות המלגה הכספית שניתנה על ידי הקרן כדי להשתלם בפלמנקו ולהעמיק את היכרותן עם התרבות הספרדית, ולאחר מכן המשיכו לפתח את עצמן כרקדניות סולניות או בלהקות שפועלות בארץ, מורות ויוצרות, ובעלות סטודיו/להקה משלהן. שלב הגמר של התחרות המקצועית יתקיים בערב הגאלה של פסטיבל 'ימי הפלמנקו' ויכלול הצגה של ריקודי הבחירה בביצוע המשתתפות שייבחרו על ידי השופטים משלב ב'. השופטים בתחרויות השנה: מר יאיר ורדי זוכה פרס ישראל ומנכ"ל מרכז סוזן דלל לשעבר , ד"ר עידית סוסליק מרצה למחול ופלמנקו, הרקדן והכוריאוגרף מנואל בטאנזוס, והמאסטרו מנואל לינאן. בניהולה האמנותי של אדוה ירמיהו, זוכת התחרות לשנת 2011. (יום שישי, 24 במרץ, 13:30, אולם ירושלמי, סוזן דלל)


עוד בפסטיבל כמדי שנה, "בוקר פלמנקו", פרויקט שמציג את העשייה שמתקיימת בסטודיוס הרבים לפלמנקו בארץ, שבמסגרתם פועלות קבוצות במגוון גילאים ורמות לצד להקות ייצוגיות. השנה מורכב המופע מקטעי קבוצות וסולו מ-7 סטודיוס אשר מציגים מנעד רחב של השפעות וסגנונות: פלמנקו מסורתי ומודרני, מוסיקה מוקלטת וחיה או מקורית, ושימוש באביזרים, בניהולה של עדי עקיבא, זוכת התחרות לשנת 2009.  (יום שבת, 25 במרץ, 12:00, אולם סוזן דלל)

 

בנוסף, יוצגו השנה שני מופעי חוצות לקהל הרחב בסגנון טבלאו פלמנקו ברחבת סוזן דלל.  המופעים בליווי מוזיקה חיה, עם מבחר רקדניות מובילות, ומייצג מקורי וססגוני המשלב ריקוד ואופנת בגדי פלמנקו בעיצובים מקוריים, בניהול אמנותי של הרקדנית והיוצרת שרון שגיא. (יום חמישי 23 במרץ ויום שבת 25 במרץ, 19:00, רחבת סוזן דלל)

 

קרן עדי אגמון נוסדה בשנת 1994 לזכרה של עדי אגמון, רקדנית פלמנקו מוכשרת, שנפטרה בגיל 21. הוריה, אוה, זכרונה לברכה, ודוד אגמון, ייסדו את הקרן בהתאם לצוואתה המילולית של עדי, לקידום ותמיכה ברקדניות ורקדני הפלמנקו בישראל. מאז מפיקה הקרן מופעים ושיתופי פעולה עם עולם הפלמנקו הספרדי, ואף ייסדה, לפני 29 שנה, את פסטיבל ימי הפלמנקו השנתי במרכז סוזן דלל.

 

פסטיבל ימי הפלמנקו, 23-25 במרץ, מרכז סוזן דלל
טווח מחירים – 75 ש"ח עד 249 ש"ח
לינק לרכישה:
https://bit.ly/3jV5gYW

 


לתכנית הפסטיבל המלאה:

 

יום חמישי 23.03                 12:30 – 14:30 – סדנא/מאסטר קלאס בהנחיית מנואל לינאן

                                                19:00 – טבלאו פלמנקו, מופע חוצות ברחבת סוזן דלל

                                                20:30 – רמנגאר מארחת, ALBOREANDO במופע מיוחד לפסטיבל ימי הפלמנקו – אולם סוזן דלל

 

יום שישי 24.03                   14:00 – 12:00 – תחרות הפלמנקו קטגוריה תגלית צעירה, שלב גמר + תחרות הפלמנקו קטגוריה 

             מקצועית, שלב ב' – אולם ירושלמי,  סוזן דלל 

                                                21:00 – VIVA! 

 

יום שבת 25.03                   12:00 – 13:15 – בוקר פלמנקו – אולם סוזן דלל

                                                19:00 – טבלאו פלמנקו, מופע חוצות ברחבת סוזן דלל

                                                20:30 – ערב גאלה, גמר התחרות המקצועית והמופע VIVA! – אולם סוזן דלל

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *