fbpx

משה ליאון השתתף בכנס ירושלים בסימן המודעות לשימוש בדפיברילטור

משה לאון – ראש עיריית ירושלים, רו"ח אביגדור יצחקי – יו"ר מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס – מנכ"ל מפעל הפיס ואלי בין – מנכ"ל מד"א, נפגשו הבוקר (בשני) בכנס ירושלים בעמדת מפעל הפיס, מד"א ו"שמים לב" להצלת חיים, זאת לקראת יום המודעות הלאומי לשימוש במפעם (דפיברילטור)  – "שמים לב" – שיצוין מחר בכל הארץ ביוזמת מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי, מגן דוד אדום ואפליקציית "איפה דפי".

המטרה – להעלות את המודעות לקיומם של מפעמים במרחב הציבורי ולקלות בה יכול כל אדם, גם ללא רקע רפואי מוקדם, להשתמש בהם על מנת להציל חיים. במקביל, עשרות חברי כנסת ושרים עוברים כעת הדרכה מצילת חיים בכנסת ישראל בירושלים, בליווי אישי של אלי בין מנכ"ל מד"א וצוות מד"א, בעמדה של מד"א ו"שמים לב", ביניהם: השר  לביטחון לאומי – איתמר בן גביר, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, חברי הכנסת בני גנץ, אורנה ברביבאי, מרב מיכאלי, מירב בן ארי, אוריאל בוסו ועוד.

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, אמר הבוקר בכנס ירושלים: " מפעל הפיס הוא מפעלן של הרשויות המקומיות  שכל רווחיו הם קודש למען רווחתם של תושבות ותושבי הרשויות המקומיות בישראל. הובלנו יחד עם מרכז השלטון המקומי ומד"א מהלך שרישת את המרחב הציבורי במאות מפעמים והיום אנחנו עולים בקמפיין הסברתי רחב היקף שמטרתו להעלות את המודעות לקיומם של מפעמים במרחב הציבורי שמאפשרים לכל אחת ואחד מאיתנו להציל חיים, גם אם איננו רופאים".

מד"א מקים למעלה מ-200 עמדות הסברה והדרכה ברחבי הארץ, בהן חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום מלמדים את הציבור הרחב כיצד לנקוט פעולות מצילות חיים הכוללות שימוש במפעם – במקרה של דום לב בסביבתנו הקרובה

השנה, במסגרת שיתוף פעולה נרחב עם משרד החינוך, מתנדבי הנוער של מד"א יעבירו הדרכות בבתי הספר בישראל.

במקביל, חיל הרפואה בצה"ל ינחה לנוהל "עצור רפואי" לפיו עשרות בסיסי צהל יעצרו פעילות ויקיימו תרגולים על מכשיר המפעם.

(צילומים: יח"צ / נאוה קורין)

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *