fbpx

נחנכה יחידת המונשמים בעדי ירושלים

בטקס מרגש חנכו מנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר עדי נגב-נחלת ערן והסוכנות היהודית לצד בכירים נוספים את יחידת המונשמים החדשה במרכז הירושלמי המעניק מעטפת טיפולית למאות חניכים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. משה בר סימן טוב: "מפה יצא הריפוי לעם שלנו"

באירוע רב משתתפים ואישי ציבור מרגש שכלל, בין היתר, את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יו"ר עדי נגב-נחלת ערן והסוכנות היהודית דורון אלמוג, בכירים ממשרדי הבריאות, הרווחה והחינוך, מנהלי קופות חולים, חברי הנהלת "עדי", ידידים ואישי ציבור, נחנכה אתמול (א') יחידת המונשמים החדשה במרכז 'עדי ירושלים', הפועל תחת עמותת "עדי", ומעניק מעטפת טיפולית וחינוכית למאות בני נוער ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית.

היחידה החדשה הינה בשורה חדשנית של ממש לאלו הזקוקים לשירותה, היא מאפשרת מענה לתינוקות וילדים הזקוקים לתמיכה נשימתית במהלך כל היום ומעניקה למטופלים אלו אפשרות לחיות חיים מלאים ושיקומיים לצד הנשמה.

מיד לאחר גזירת הסרט האדום מהמחלקה החדשה פנו האורחים הנכבדים לראות מקרוב את הפעילות של הילדים המונשמים בכיתות וכיצד הם משולבים במערך החינוך והפעילויות בכלל בעדי ירושלים.

אלישבע, אימה של מטופלת המאושפזת ביחידה, דיברה בדמעות על כמה מרכז "עדי ירושלים" הינו בית, לא רק עבור בתה, אלא כזה המחבק את המשפחה כולה: "מקום שהוא בית אמיתי. אמנם ביתי חולה, אבל ב-'עדי' יש תקוה. למקסם כל יום ויום עד תום, מלא באופטימיות. לא משנה מה יהיה בעתיד. שההווה יהיה הכי משמעותי שאפשר."

יח' המונשמים החדשה מותאמת למטופלים בגילים של ילדים ובני נוער המתמודדים עם מוגבלות ונדרשים לאשפוז עם הנשמה ממושכת, והיא מאפשרת לילדים להשתלב במסגרות מערכת החינוך המיוחד והפנאי הפועל במרכז במקביל לתקופת האשפוז, זאת תוך מתן כלל הטיפולים והתמיכה המקצועית הנדרשת עבורם בכל שעות היום ובכל תחומי הפעילות.


מנהל יחידת המונשמים הינו ד"ר לאון ג'וזף מבית החולים "שערי צדק", ולצידו צוות סיעודי, אנשי מקצועות הבריאות, מטפלים סיעודיים ועוד. היחידה כוללת את הציוד והמכשור הרפואי החדשני ביותר הקיים בתחום. בהמשך, צפויה להתרחב ולהגדיל את היצע השירותים למספר רב יותר של מטופלים הנזקקים אליהם.

יח' המונשמים החדשה ב-'עדי ירושלים' מצטרפת למגוון השירותים הקיימים הניתנים במרכז, הכוללים מגורים, מעון יום שיקומי, בית ספר וגן לחינוך מיוחד, יחידה להתפתחות הילד ועוד, בריכה טיפולית ועוד. המאושפזים ישולבו במגוון הפעילויות במרכז תוך מתן דגש על רמה מקצועית גבוהה ושותפות מלאה עם המשפחות.

מנכ"ל עדי ירושלים, הגב' שלומית גרייבסקי: "תודה על השותפות היום, ולאורך הדרך, באמונה ובצעידה יחד, למען ילדי וצעירי 'עדי ירושלים', בהתפתחות מתמדת ובמתן מענה לצרכים הייחודיים והמשתנים עבורם ועבור בני משפחותיהם. תודה שלקחתם חלק ביום חשוב ומרגש עבורנו – אירוע פתיחת יחידת המונשמים. תודה על היותכם חלק משמעותי בהגשמת החזון של מרכז 'עדי ירושלים', הענקת בית לחיים עבור הגרים בו, ומתן מענה לכל אדם בכל מצב בביתו."

יו"ר עדי נגב-נחלת ערן והסוכנות היהודית (אלוף במיל.) דורון אלמוג דיבר על המחויבות של החברה לחלשים בתוכה ואמר: "בעדי ירושלים ישנו צוות מסור, מקצועי, שהודות לו הגיע המרכז לרמות ההצלחה שלו. חברה נמדדת במענה שלה לחוליה החלשה בה, בלי הטיפול בחוליה החלשה בחברה הישראלית אנחנו לא יכולים להיות מוגדרים כחברה. כמו שלא עוזבים פצוע בקרב, יש לנו אחריות כלפי אלה שזקוקים לנו."

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, דיבר על התקופה הלא פשוטה בה אנו נמצאים במדינה ושיבח את מערכת הבריאות: "אני שמח לומר שהמחלוקת לא הגיע למחלקות. תראו כמה חסד, אהבת חינם וערבות הדדית בכל המחלקות בבתי החולים. מפה יצא הריפוי לעם שלנו. פתיחת מחלקה חדשה עם מקבץ אנשים מאירים זהו סממן של תחילתו של הריפוי." עוד ציין מנכ"ל משרד הבריאות את האחדות בה פעלו מחלקת הרווחה, החינוך והבריאות למען פתיחתה של היחידה החדשה והחיונית: "הלוואי שתמיד נעבוד כך. כל אזרח בישראל זקוק למגוון השירותים וכמה נפלא אם נגיש את השירותים במאוחד."

פרנקו וון אורט, יו"ר נוצרים למען ישראל ושותף בהקמת היחידה: "כל כך ממלא את הנפש לראות עשייה שכזו, אכפתיות מכל אדם. השותפות שלנו היא לא על ידי אנשים אמידים מאד, אלא מעשרות אנשים פשוטים שאכפת להם והם תורמים, דבר שמצטבר לסכומים נכבדים. מרגש לראות איך זה בא לידי ביטוי בחסד הגדול שלכם. זכות שלנו לקחת חלק."

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *