fbpx

בעקבות החיסול בג'נין: תגבור כוחות משטרת ישראל ברחבי הארץ

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה על תגבור כוחות משטרת ישראל ברחבי הארץ, זאת לאחר שחוסל המחבל שרצח את האחים הלל ויגל יניב ז"ח בחווארה ומחבלים נוספים.

בהודעה רשמית הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של לוחמי הימ"מ של משמר הגבול, שב"כ וכוחות צה"ל, נהרג עא פתאח חרושה, רוצחם של הלל ויגל יניב ז״ל בפיגוע הירי בחווארה בתאריך 26/2/23. מאז הפיגוע, בוצע ריכוז מאמץ מודיעיני של שב"כ, אשר הצביע על מקום המצאו של המפגע במחנה הפליטים ג׳נין שבגזרת החטיבה המרחבית מנשה.

בשעות הצהריים, פשטו לוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול(ימ"מ), לוחמי השב"כ וכוחות צה"ל על מבנה חשוד בו שהה המפגע. במהלך הפעילות, נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ אשר השיבו בירי ממנה נהרג המבוקש. לוחמי הימ"מ, ירו טילי כתף והפעילו אמצעים נוספים לעבר המבנה בו התבצר המבוקש. זוהו פגיעות בחמושים נוספים במרחב לרבות חמושים שירו לעבר הלוחמים מתוך אמבולנס והשתמשו בו כמחסה. במקביל הכוחות טיפלו בהפרות סדר שהתפתחו במרחב.

במהלך הלחימה, 2 לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. עדכון נמסר למשפחותיהם.

המבוקש אשר נהרג, הוא עא פתאח חרושה, בן 48, תושב מחנה הפליטים עסכר סמוך לשכם, פעיל חמאס צבאי. במקביל, כוחות צה"ל ושב"ע עצרו במחנה הפליטים עסכר שבחטיבה המרחבית שומרון את בניו של עא פתאח, חאלד ומחמד חרושה, אשר חשודים כמי שמעורבים יחד איתו בתכנון וביצוע הפיגוע. השניים הועברו לחקירה בשב״כ.

כוחות הביטחון, ימשיכו לפעול בנחישות, נגד מעורבים בפעילות טרור כנגד יעדים ישראלים ובשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

קודם לכן התייחס בן גביר לפעולת הימ"מ בג'נין ואמר: ״משבח את ימ״מ, משמר הגבול ואת כל חיילי צה״ל הגיבורים על חיסולו של המחבל המתועב מחווארה שרצח את הלל ויגל יניב הי״ד. אני מבקש לשלוח רפואה שלמה ללוחמים הגיבורים שנפצעו בפעולה. ידע כל מחבל שירים את ידו לפגוע ביהודים בארץ ישראל שדמו בראשו״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על פעולת צה"ל בג'נין: "לוחמי צה"ל, השב"כ והימ"מ חיסלו היום את המחבל המתועב שרצח בדם קר את שני האחים המקסימים הלל ויגל יניב ז"ל. לוחמינו האמיצים פעלו באופן כירורגי בלב מאורת המרצחים. אני משבח אותם ושולח איחולי החלמה לפצועים מקרב כוחותינו. כפי שאני חוזר ואומר, פעם אחר פעם: מי שיפגע בנו – דמו בראשו".

אסתי ושלום יניב הוריהם של הלל ויגל הי"ד: "בתוך יום הפורים קיבלנו את ההודעה על חיסולו של המחבל הנתעב. אנו מודים לכוחות הביטחון שעשו לילות כימים למצות איתו את הדין. אבן נגולה מליבנו כששמענו שהמחבל חוסל ולא נעצר. נמשיך לזכור את הלל ויגל כשמחים, כטובים וכאהובים. אנחנו מרגישים למרות הקושי, את הקב"ה לידנו, מוביל אותנו ואנו מודים שביום הפורים, האבל הופך לשמחה, נוחמנו קצת בחיסולו של המחבל".

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *