fbpx

ה"שופל" הפליל 25 חשודים בסחר באמצעי לחימה

בשמונת החודשים האחרונים משטרת ישראל הפעילה סוכן סמוי שכונה ״שופל״ בקרב סוחרי אמצעי לחימה בלתי חוקיים ברחבי איו״ש, מזרח ירושלים ולוד. לפנות בוקר עברה החקירה לשלב הגלוי לאחר הפללתם, וכ-400 שוטרים ולוחמי מג״ב עצרו אתמול והיום לפנות בוקר, 25 חשודים בסחר באמל״ח לא חוקי בבתיהם לחקירה בימ״ר ירושלים. בין העצורים אשה שניצלה את אזרחותה הישראלית על מנת להעביר חלק מהסוחרים במחסומים ולהבריח את האמל"ח ברכבה

במהלך הפעלתו, הפליל הסוכן עשרות סוחרי אמל״ח. בין החשודים שחלקם פלסטינים מיו"ש, וחלקם תושבי ישראל, אשה שניצלה את אזרחותה הישראלית ע"מ להעביר את הסוחרים במחסומים ולהבריח את האמל"ח ברכבה. הסוחר הצעיר ביותר הינו בן 19 והמבוגר ביותר בשנות החמישים לחייו. חלק מהחשודים שהופללו ונעצרו הינם בעלי עבר בטחוני.

במהלך הפעלתו של הסוכן ע"י מפעיליו בימ"ר ירושלים, הוא ביצע עשרות עסקאות שבהם נרכשו 31 כלי נשק עם תחמושת תואמת, בהם: 22 אקדחים מסוגים שונים, 9 רובי סער מסוג M-16 ושלושה רימוני רסס, שעפ"י החשד חלקם הוברחו מחוץ לגבולות ישראל. כמו כן, חלק מרובי הסער הוסבו מנשק "אייר-סופט" לנשק תקני שביכולתו להרוג.

העסקאות בוצעו ברחבי הארץ, והאמל"ח שנקנה ע"י הסוכן נתפס לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים והועבר למיצוי פורנזי במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

היום כאמור, עברה החקירה לשלב הגלוי עם מעצרם של החשודים. לפנות בוקר פשטו כ-400 שוטרים של מחוז ירושלים בסיוע לוחמי מג"ב, כוחות תגבור משטרתיים נוספים, בהם יחידות מיוחדות של משטרת ישראל, כוחות צה"ל, כלבנים משטרתיים ועוד, על בתיהם של החשודים בסחר באמל"ח. המעצרים בוצעו במקביל בלוד, במזרח ירושלים וביהודה ושומרון.

במהלך הפעילות המשטרתית נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים 25 חשודים. בחיפוש שבוצע בבתיהם נתפסו מספר חלקי נשק וכמו כן נתפסו למטרת חילוט 3 כלי רכב מידי החשודים. היום יובאו החשודים להארכת מעצרם בבימ"ש במטרה למצות עמם את החקירה והדין.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: ״אני מברך את מחוז ירושלים והעומד בראשו ניצב דורון תורג׳מן, על הישג מרשים של הפעלת סוכן סמוי שהפליל עשרות חשודים בעבירות אמל״ח. חיי אדם רבים ניצלו בזכות פעולה זו, שכן אותם נשקים היו עלולים להגיע לידיים רעות. אנחנו נמשיך לפעול כנגד אותם עבריינים שעוסקים באמל״ח לא חוקי, אמל״ח שחלקו משמש לפשיעה חמורה וחלקו זולג ומשמש לפעילות טרור. רק אתמול חשפנו הפעלה של שני סוכנים בדרום והיום בירושלים. נמשיך לפעול לטיפול נחוש בעבירות הנשק, בכל הכוח ובכל האמצעים שברשותנו.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן: ״שמנו לעצמנו כיעד מהמעלה הראשונה להילחם מלחמת חורמה בנשק הבלתי חוקי ובמחוללי הפשיעה, בדגש על הסוחרים והמבריחים. אני מביע הערכה רבה לסוכן ולמפעיליו, וכמובן לכל השוטרים הרבים שלקחו חלק בהפעלת הסוכן ובמעצרים הרבים שבוצעו לפנות בוקר. פעילות זו של ימ״ר ירושלים היא תולדה של תכנון, השקעה, יצירתיות ויוזמה. הפעלת הסוכן אפשרה להרים מסך ולחשוף עשרות סוחרי אמל״ח, להפלילם, לעצור אותם ולהביאם לדין. חשוב מכך, היא הרחיקה נשקים מסוכנים מהרחוב – נשקים שיכלו להוביל לפגיעה משמעותית בחיי אדם. זהו עוד נדבך חשוב במאבק המתמשך שלנו נגד אותם עבריינים ונגד עבירות הנשק בחברה הערבית ובכלל. מאבק עיקש, נחוש ויום יומי, שמחייב אותנו לפעול בכל הכלים והאמצעים שברשותנו לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *