fbpx

הקונגרס הציוני העולמי נפתח בבנייני האומה בירושלים

אירוע ההצדעה של יהדות העולם למדינת ישראל לרגל 75 שנות עצמאות במסגרת הקונגרס הציוני נפתח בהשתתפות 2,000 מנהיגים וצעירים יהודים מ-40 מדינות בעולם. האירוע שמתקיים אחת ל-5 שנים חזר לאחר שב-2020 לא התקיים עקב מגבלות הקורונה.

הקונגרס הנוכחי מציין 125 שנים לקונגרס הראשון בבאזל שייסד חוזה המדינה ומייסד ההסתדרות הציונית העולמית בנימין זאב הרצל ובסימן חגיגות 75 שנה למדינה.

הקונגרס – מפגן האחדות וההצדעה של יהדות העולם יתקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, כאשר המנהיגים היהודיים ידונו במשך שלשה ימים על חיזוק הקשר בין חלקי העם היהודי, אתגרי הציונות כיום, ועוד. כמו כן יתארחו בו מאות יזמים ויזמיות לחשיבה על הגשמת חזונו של הרצל ב 2023.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית נגע בנאומו במתחים הקיימים בחברה הישראלית והדגיש שעל אף הדעות השונות והמחלוקות, הרי שיש בינינו הרבה יותר במשותף, ותפקיד הציונות הוא לאחד את עם ישראל תחת הרעיון הציוני ודגל ישראל.

"לפני כמה שבועות נסעתי באחד מרחובות ירושלים. לפתע התנועה נעצרה: הגעתי לצומת שבה– התקיימה הפגנה והמשטרה חסמה את הצומת. אני מניח שהחברים מישראל יוכלו להזדהות עם התחושות שעלו בי: תסכול על הזמן שמבוזבז, אבל גם שמחה על החברה התוססת שאנחנו חיים בה. פתאום הבנתי: אני בכלל לא יודע באיזו הפגנה אני נמצא. של הימין? של השמאל? של המחנה החילוני? של הציבור הדתי? הכביש היה שטוף בדגלי ישראל, ובלי לדבר עם המפגינים אי אפשר היה לדעת מאיזה צד הם. כי בישראל של 2023 דגל ישראל הפך לקליידוסקופ – גלילור. כל צד רואה בו את הצורות המנצנצות שמהן בנויים חלומותיו. יש כאלו שמתבוננים בדגל ורואים את המדינה שהם רוצים עבור ילדיהם: ליברלית, מתקדמת, חלוצית, נושאת בשורות קדמה ונאורות. אחרים רואים את דגל ישראל, ומהמגן דוד משתקפת להם מדינה אחרת: התגשמות חזון הנביאים, ארץ הקודש שתכליתה להיות אור לגויים.

שניהם, שני המחנות האלו, אוחזים בדגל. אוחזים חזק, לא מרפים. זה אומר כולו שלי, וזה אומר כולו שלי. כולנו יודעים מה אומרת "המשנה: שנים אוחזין בטלית, זה אומר: אני מצאתיה, וזה אומר: אני מצאתיה. זה אומר: כולה שלי, וזה אומר: כולה שלי. הדין בסיטואציה כזו הוא פשוט מאוד: "יחלוקו". המשמעות המקורית היא "להתחלק". כשאין יתרון לאף אחד, אז מתחלקים חצי-חצי בחפץ. אבל את דגל ישראל אי אפשר לחלק. את עם ישראל אי אפשר לחלק בחזרה לשבטים השונים. במקרה של הדגל, "יחלוקו" – הכוונה: ימשיכו – לחלוק, ימשיכו להתווכח, וימשיכו לדון. ימשיכו לעשות הכל כדי שבין הפסים הכחולים שעל הדגל נמשיך לפסוע יחד – מבלי לקרוע אותו".

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *