fbpx

הר הבית הונגש לבעלי מוגבלויות

בחודשים האחרונים הגיעו לארגון בצלמו פניות ציבור רבות מאנשים מבוגרים ועם מוגבלויות על חוסר הנגשה בהר הבית. כזכור המסלול בהר הבית ליהודים מותר בשביל מסוים בלבד וחוסר הנגישות בשביל הקשה על אותם מבקרים. בעקבות כך פנה שי גליק, מנכ״ל בצלמו, למשטרת ישראל בבקשה להנגיש את השבילים בהר. כיום רוב שטח הר הבית והכניסה אליו מונגשים לבעלי מוגבלויות, אך קטע קצר סמוך לשער הרחמים אינו מונגש, ואדם המתנייד בכסא גלגלים לא יוכל לעבור בו כהלכה.

במכתב ששיגר שי גליק מנכ"ל בצלמו למפקד מחוז ירושלים, לשר בן גביר ולשאר הנוגעים בדבר, כתב: "מפניית ציבור שהגיעה לארגוני עולה שישנו חלק בהר הבית שאיננו נגיש עבור אנשים עם מוגבלות. מדובר בשביל ליד שער הרחמים". כידוע העלייה להר הבית הן על פי ההלכה והן על פי נהלי המשטרה הם מותרים במקטעים מסוימים וספציפיים.. המקטע הנ"ל הינו חלק מאותו מסלול המותר על פי ההלכה ונהלי המשטרה. לא ייתכן שאתר כה חשוב וקדוש לא יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות… בפסק דין שניתן בנוגע להנגשת מערת המכפלה נקבע חד משמעית שחובה לאפשר נגישות למבני דת. בטוחני שמיד אחרי פנייתינו תפעלו להנגשת השביל, בפרט שמדובר בסכום כסף קטן וזעום ועבודה קצרה ופשוטה של ריצוף העפר על ידי בלטות במקום. אני לרשותך לכל שאלה".

ואכן במכתב תשובה שהגיע ממשטרת ישראל נכתב: "ההנגשה עבור ציבור בעלי המוגבלויות הנה נושא חשוב, על כל ההיבטים הנוגעים לתחום. השוטרים המאבטחים את הביקורים בהר הבית ממלאים את תפקידם במסירות, ועושים כל לאל ידם על מנת להעניק שירות נאות לציבור".

בשבוע האחרון השביל נסלל בצורה מיטבית ונגישה במטרה שאף אנשים עם מוגבלות יוכלו לבקר ולהתפלל בהר הבית בצורה מכובדת. לדברי שי גליק, מנכ"ל בצלמו, "אני מברך על פעילות המשטרה להנגשת הר הבית לכל המתפללים.. חופש התנועה וחופש הפולחן לא נעצרים בשום מקום – לא בקו הירוק ולא מעבר לו, לא בהר הבית ולא במערת המכפלה". אנחנו נמשיך להיאבק שכל מקום דת וכל אתר בארץ יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות".

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *