fbpx

סירטו המופלא של הבמאי עמוס גוטמן ז"ל הוקרן בפסטיבל הקולנוע ירושלים

אמש התקיימה הקרנה חגיגית של העותק המשוחזר והיפהפה של הסרט "חסד מופלא״ מאת הבמאי עמוס גוטמן ז"ל שזכה בפרס הסרט המצטיין בפסטיבל הקולנוע ירושלים לפני 31 שנה, בשנת 1992. הפעם הוקרן הסרט בהקרנה חגיגית, בעותק משוחזר, בהפקת סינמטק ירושלים ובתמיכת מועצת הפיס, קרן הקולנוע הישראלי, קרן יגלום ומשרד התרבות.

להקרנה המיוחדת של אירוע הרסטורציה הגיע צוות השחקנים וההפקה, בהם: רבקה מיכאלי, שרון אלכסנדר, אקי אבני, דב נבון, איגי וקסמן, אמיר קמינר, וכן הצלם אמנון זלאייט, המפיק דגן פרייס, המלהקת חלי גולדנברג, המלבישה אלימור זילברמן, עוזרת הבמאי ענת דותן, ומשפחתו של עמוס גוטמן ז״ל: האחות מירי והאחיינית מורין פרידמן. 

רבקה מיכאלי סיפרה בערב: ״אני חייבת לעמוס חלק גדול מהעשייה שלי. הוא הראשון שלקח אותי לתפקיד דרמטי. הוא היה אציל, נהג באצילות, גם כבמאי. הוא היה חולה, ולא ידענו שהיה חולה. הוא היה יפהפה מושלם. אני זוכרת שאמא שלו היתה מביאה לכל הצוות אוכל לסט. חווינו עצב עצום כשהוא נפטר.״

אקי אבני סיפר מול אולם מלא של צופים ולקול תשואות הקהל: ״הייתה לי זכות מדהימה לעבוד עם עמוס גוטמן, איש מדהים, פורץ דרך, בעל יכולת כתיבת תסריט בצורה יוצאת דופן. עמוס היה נוף אחר בנוף הישראלי של הקולנוע הישראלי. הוא הקדים את זמנו בדור לפחות. החוויה להכיר אותו כאדם וכיוצר הייתה מופלאה. הערב, גם המשפחה וגם היוצרים והשותפים מעלים על נס את מי שהיה אחד היוצרים המופלאים של הקולנוע הישראלי״.

האחיינית של עמוס גוטמן מורין פרידמן נאמה על הבמה וחשפה לראשונה שבשנה הקרובה עתיד לצאת סרט תיעודי חדש בתצלומיו ובקולו של עמוס ז״ל.

הסרט ״חסד מופלא״ הינו סרטו האחרון של עמוס גוטמן, שנחשב לפסגת יצירתו הקולנועית. 

הסרט זכה בפרס וולג'ין בפסטיבל ירושלים ב-1992 ובשלל פרסים בינלאומיים נוספים. 

יונתן בן ה-18 עזב את בית אמו כדי לחיות בעיר הגדולה תל־אביב, אך הוא אינו מאושר. סדר היום שלו מופר כשהוא פוגש את תומאס, גבר בשנות ה-30 לחייו, שחזר ארצה אחרי שנים רבות בניו־יורק כדי להיפרד מאמו וסבתו. הוא מנסה לשקם את מערכת היחסים המורכבת שלו עם שתיהן, ומסתיר את היותו חולה איידס. בין תומאס ליונתן מתפתח קשר הססני. יונתן הנלהב תולה את כל תקוותיו לאושר בחברו החדש, אך תומאס המרוחק והמסתורי יודע שהקשר ביניהם הוא בהכרח זמני. כוחה של האהבה מכה בפניו של תומאס, שכורע תחת הפחד מהמוות. 

על פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים 2023: פסטיבל הקולנוע ירושלים מתקיים השנה בתאריכים 13-23 ביולי. כמדי שנה, יציג הפסטיבל תכנית אמנותית עשירה ומקיפה הכוללת יותר מ-200 סרטים מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראליים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים.

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומקימת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, ונהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית. בפסטיבל עתידים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אנשי קולנוע מישראל ומחו"ל, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד. במהלך הפסטיבל יתקיימו הקרנות בכורה חגיגיות, אירועי חוצות ברחבי ירושלים ולצידם שלל אירועים באולמות הקולנוע ובמתחמי הקרנה בעיר. ייערכו תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בינלאומיים, מפגשים עם יוצרי קולנוע מהארץ ומהעולם, אירועים מקצועיים לאורחי תעשיית הקולנוע מהארץ ומחו"ל ועוד.

מנהל הפסטיבל: רוני מהדב-לוין, מנהל אמנותי: אלעד סמורזיק.

פסטיבל הקולנוע ירושלים מתקיים בתמיכת משרד התרבות, הרשות לפיתוח ירושלים, קרן ון ליר והקרן לירושלים.

פרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים דרך האתר הרשמי של הפסטיבל. https://jff.org.il/he

צילום : תום וינטראוב לוק

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *