fbpx

מפקחי משרד החקלאות תפסו הברחה חסרת תקדים של 50,000 ביצים לא מפוקחות

תוך פחות מיממה:מפקחי משרד החקלאות תפסו כ-50,000 ביצים לא מפוקחות שהוברחו משטחי הרשות הפלשתינית

על פי החשד, הביצים יועדו להפצה בשווקים ובמרכולים בירושלים ובסביבתה. רוב הביצים היו חתומות בחותמות מזויפות של מכוני מיון ישראליים מורשים

משרד החקלאות מדגיש כי יש להקפיד ולרכוש ביצים רק במקומות מוסדרים, ולוודא כי הן ארוזות וחתומות כנדרש

מפקחי יחידת הפיצו"ח ביצעו מבצע אכיפה לקראת חג הפסח, חג המאופיין בצריכה מוגברת של ביצים –  במסגרת המבצע פשטו מפקחי היחידה על שישה מחסני ביצים בירושלים. כל המחסנים נמצאו ללא קירור מתאים כשמחסן אחד היה עשוי מפלסטיק! חשוף להשפעות מזג האוויר ותנודותיו, ונוסף בתוך מבנה – בניגוד להנחיות. הביצים, שעל פי החקירה הוברחו משטחי הרשות הפלשתינית, היו חתומות ברובן בחותמות מזויפות של מכוני מיון ישראלים מורשים על מנת לשוות להם "מראה לגיטימי". התנאים הסניטריים במחסנים היו ירודים והיו בהם זבובים וזוחלים.

ממצאי החקירה הראשונית עולה כי, כל הביצים יועדו למכירה בשווקים ובמרכולים בירושלים ובסביבתה. החשודים עוכבו לחקירה, ולנוכח הסכנה הממשית לבריאות הציבור בצריכת הביצים, כל הביצים הועברו להשמדה.

ככלל, על פי החוק, ביצים הן מוצר רגיש שיש להובילו בקירור ולאפסנו בקירור, ולשווקן לצרכן רק לאחר שמוינו ונחתמו בתחנת מיון מאושרת. ביצים המוחזקות בטמפרטורה שאינה מתאימה, בתנאים שאינם סניטריים או מובלות בתנאי הובלה שאינם עומדים בדרישות השירותים הווטרינריים, מהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור! ולכן, אסורות בצריכה.

משה אחרק, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות: "מקרים אלו חמורים מאוד, כיוון שמדובר בסכנה ממשית לבריאות הציבור כתוצאה מצריכת ביצים שאין עליהן כל מידע על תהליך הגידול, ההובלה והאחסנה. בנוסף, הביצים נתפסו במחסנים רעועים. יתרה מזאת, המבריחים רצו לשוות לביצים מראה אותנטי ועל כן הטביעו עליהן חתימות מזויפות, תוך שימוש בשמות מכוני מיון ביצים חוקיים ומפוקחים".

משרד החקלאות חוזר ומדגיש: יש להימנע מרכישת ביצים ממקומות לא מוסדרים, ולוודא כי החותמת ברורה עם שם מכון המיון ותאריך תפוגה תקין.

קרדיט: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *