fbpx

אל תוותרו על שָרוֹלֶה – מעדנייה צרפתית פר־אקסלנס!

רגע לפני שמונחים כמו דה לה ויאנד ודו פוּלה נרשמים במילון על שמן של מעדניות פריזאיות יקרות, הגיעו דוד ושלומי דהן, אלון שבתאי והמנהל הקולינרי של Le Charolais מרקו אבוטבול והזכירו לנו מהי מעדנייה צרפתית במובן הבסיסי של המילה

מעדניית Le Charolais (שָרוֹלֶה) שנפתחה בתקופת הקורונה במרץ אשתקד, הוקמה ע"י התאגדות של שלושה מסעדנים מהענף, דוד ושלומי דהן ואלון שבתאי שמרבית מסעדותיהם היו סגורות בתקופה המורכבת. מדובר במעדנייה שמבקשת לספק מענה מקצועי עשיר לחובבי הבשר בירושלים, ובפרט לבני הקהילה הצרפתית והאנגלוסקסית המתגוררים בקרבת מקום. המעדנייה מנוהלת ע"י מרקו אבוטבול השולט ביד רמה במלאכת הכנת נקניקים ויישון בשרים. לצד אבוטבול, שעבד בתור קצב שף במלונות יוקרה שונים בעיר (דן, הילטון, מצודת דויד ולאחרונה ועד לפתיחת המעדנייה גם בוולדורף אסטוריה) עמל בעסק גם בנו ליאון, אף לו רקע במסעדנות בתחום הבשרים.

המקום שנקרא על שם זן משובח ביותר של בקר שמקורו מחבל בורגונדי שבצרפת, מתהדר במבחר בשרים שחלקם ייבוא וחלקם בגידול מקומי, המוצעים ביישון איכותי המבוצע במקום – "שרקוטרי"- נקניקים מעושנים בשיטה צרפתית שינחתו על שולחנכם במראה שנראה כאילו הוטסו ישירות ממדרכות פריז. במגוון: פילה בקר (299 שקל לקילו), אנטריקוט (249 שקל לקילו), פריים ריב עצם מיושן (259 שקל), עופות ללא אנטיביוטיקה, נקניקים (175-330 שקל לקילו), ומוצרים צרפתיים נלווים לבישול ולצריכה כגון: רטבים, ממרחים, ריבות, עוגיות ואף יינות צרפתיים נדירים וכשרים, שאותם ניתן לרכוש במקום ואף לשבת ולהתענג על שתייתם לצד זלילה של בורגר קצבים (89 שקל),מדליוני פילה בקר (195 שקל), מדליוני כבד אווז (160 שקל), המוגשים בליווי תפ"א, סלט צרפתי חי, זיתים ומטבלים. למעדנייה מחלקת רוטיסרי (צלייה) עם מתקן צלייה צרפתי בו ניצלים עופות שלמים כשמתחתם תפ"א, ונתחי בשר כמו רולדת עגל חלב (29.90 שקל), שוק טלה (34.90 שקל) ורוסטביף (49.90 שקל) כולם בסגנון בישול ייחודי צרפתי.

כל הכריכים שמגישים בשָרוֹלֶה נעשים במקום ועשויים מבאגט מקמח צרפתי שנאפה עבור המעדנייה שכול כולה כאמור צרפתית פר־אקסלנס! בשָרוֹלֶה מבצע משלוחים (וולט) ברחבי ירושלים ובקרוב אף יושק סניף נוסף בת"א ברחוב קרליבך. בקיצור, אם מתחשק לכם להרגיש לרגע קט שאתם במעדנייה בפריז עם כל האווירה הנלווית – מוזיקת שאנסונים והשפה המדוברת, עם אוכל גורמה בכשרות מהודרת – שרולה זה המקום.

Le Charolais (שָרוֹלֶה) – דרך בית לחם 84, שכונת בקעה ירושלים (כשרות מהודרת מחפוד, חלק בד"צ בית יוסף)

מערכת חדשות אפס שתיים מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *